Хүүхдүүд сурсан мэдсэнээ яагаад тэр болгон санадаггүй вэ?

Мэдээ | Шинэ мэдээ, мэдээлэл
2020-09-04 13:10:00

Хэрвээ нялх хүүхдүүд сурч мэдсэн зүйлээ хэрхэн яаж эргэн санадаг нь тэдний сэтгэл зүйн байдлаас хамаардаг бол...


Хүүхдүүдийн тайван байхдаа сурч мэдсэн зүйл нь идэвхтэй, хөгжилтэй байх  үеүдтэй харьцуулахад маш бага байсан ба үүнийг Ruhr-Universität Bochum (RUB) сургуулийн сэтгэлт судлаач нар есөн сартай 96 хүүхэд дээр явуулсан судалгаагаар харуулжээ. Тэд тайлангаа Хүүхдийн хөгжил сэтгүүлд /Child Development/ 2020 оны 8-р сарын 19-нд нийтэлжээ.

                                            

Нэг минут жаргалтай, дараагийн минут гунигтай

Нялх хүүхдүүдийн сэтгэл санааг урьдчилан таамаглах аргагүй: Тэд нэг хоромд аз жаргалтай тоглож, дараагийн мөчид бүр эсрэгээрээ эргэж ч болно. "Гайхалтай нь сэтгэл хөдлөлийн эдгээр өөрчлөлтүүд нялхсын сурах, ой тогтооход нөлөөлж байгаа эсэхийг хараахан ойлгоогүй байсан" гэж RUB-ийн Хөгжлийн сэтгэл судлалын судалгааны бүлгийн дарга, профессор Сабин Зихаген хэлжээ. Харин насанд хүрэгчид дээр хийсэн судалгаагаар тэдний сэтгэл хөдлөл нь сэтгэхүйд нөлөөлдөг болохыг нь тогтоожээ. Бид сэтгэл санааны хувьд ямар байсан, ялангуяа яг ижил нөхцөл байдалд тохиолдсон явдлуудыг бид эргэн санадагыг мөн дурдсан юм.

 

Төлөвөөс хамааралтай санах ой гэгддэг энэхүү үзэгдэл нялх хүүхдүүдэд байдаг уу үгүй ​​юу гэдгийг мэдэхийн тулд судлаачид есөн сартай 96 хүүхдүүдийг судалгаанд хамруулжээ судалжээ. Эхний шатанд хүүхдүүд эцэг эхтэйгээ хамт зурагтай ном үзэх эсвэл тойрч алхах гэх мэт чимээгүй ажил хийх байсан бол, дараа нь тэд гар хийцийн хүүхэлдэйгээр үйлдэл хийж буй туршилтыг ажиглаж, хэрхэн үүнийг хийхийг сурчээ.

"Бидний сонирхсон зүйл бол хүүхдүүд 15 минутын дараа ажигласан зүйлээ дууриаж чадсан эсэх нь байв" гэж Сабин Сихаген туршилтыг тодорхойлов. Шалгалт эхлэхийн өмнө нялх хүүхдүүдийн заримыг нь сурч байсан үеийнх шиг байдалд оруулсан бол заримыг нь эсрэгээрээ тоглоом тоглуулах зэрэг өөр нөхцөлд байдалд оруулсан байна.

Санах ойнд нөлөөлдөг

Туршилтын шатанд өөр сэтгэл хөдлөл гаргаж байсан хүүхдүүд хүүхэлдэйтэй хийсэн үйлдлийг дурайж чадаагүй байна. Тухайн үедээ сурч мэдсэн зүйлсээ эргэн санахдаа ижил сэтгэл хөдлөлтэй байсан хүүхдүүдийн ой тогтоолт хоёр дахин өндөр байгааг ажигласан байна. "Энэ нь энэ насны хүүхдүүдийн сэтгэл зүй нь санах ойнд нөлөөлж байж болохыг харуулж байна" гэж Seehagen онцлов.

Энэ нь насанд хүрэгчид бага насныхаа үеийг санаж чадахгүй байгаагийн тайлбар байж магадгүй гэж судлаачид үзэж байна. "Энэ судалгаанд бид зөвхөн нэг насны бүлгийг авч үзсэн" гэж Сабин Сихаген хэлсэн ба "нас ахих тусам сэтгэл хөдлөл ба ой санамж хоорондын хамаарал хэрхэн хөгжиж байгааг судлахын тулд нэмэлт судалгаа хийх шаардлагатай" талаар нэмж хэлсэн юм.

 

Эх сурвалж:  www.sciencedaily.com